500 gr.`lık paket.
500 gr.`lık paket.
Fiyatı  ¨26,50 (KDV Dahil)

Kinoa ürününü sepete ekle

Kinoa

500 gr.`lık paket

Güney Amerika’da yetişen ve İnka’lar tarafından 7000 yıldır kullanılmakta olan Kinoa’nın besin değeri son yıllarda keşfedilmiş ve tüketimine önem verilmiştir. Besin guruları tarafından ‘süper besin’ olarak ilan edilen kinoa ıspanak familyasından olan bir bitkinin tohumlarıdır. Tahıl olmamakla beraber tahıl gibi kullanılabilmektedir. Birleşmiş Milletler 2013 yılını kinoa yılı ilan etmiş, NASA astronotların beslenmesinde kullanmış ve uzayda yetiştirmek için deneyler yapmıştır. Kinoa’yı bu kadar sağlıklı ve önemli kılan en önemli özelliği içeriğindeki besin değerleridir.

 Kinoa’nin Protein Oranı Çok Yüksektir.
Bir çay fincanı kinoada bir orta boy hamburgerden daha fazla protein bulunur. Bir karşılaştırma yapacak olursak 100 g kinoa’da %14% -16.5g, pirinçte % 7.5g, darıda % 9.9g, mısırda % 10.2g, buğdayda % 14g protein bulunur. Proteinin miktarı kadar kalitesi de önemlidir.

 Kinoa Yüksek Kalitede Bir Protein Kaynağıdır.
Besinlerin protein kaliteleri içerdikleri yapı taşları olan  amino asitler tarafından belirlenir. Vücudumuz tarafından yapılamayan ve dolayısıyla  muhakkak dışarıdan yiyeceklerle almamız gereken amino asitlere ‘esansiyel amino asitler’ adı verilir. Kinoa’da bazı tahılların ve bakliyatın aksine tüm esansiyel amino asitler mevcuttur ve bu kinoa’yı yüksek kaliteli bir KOMPLE PROTEİN yapar.

 Kinoa Okul Öncesi Ve Okul Çocuklarının Beslenmesi İçin En İdeal Amino Asit Profilini İçerir.
Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) kinoanın içeriğindeki amino asit profilinin çocuklar için en ideal olduğunu ve kinoa proteininin süt proteinine eş değer olduğunu yayınlamıştır.

 Kinoa Lif, Mineral ve Vitamin Açısından Çok Zengindir.
100g kinoa’da 6g lif vardır. Lif zenginliği bağırsak sağlığı için önemlidir ve kinoa’nın içerdiği karbonhidratların daha yavaş kana karışmasına sebep verdiğinden daha uzun süreli tokluk sağlar. 100g kinoa’da 69g karbonhidrat bulunur. Mineral olarak demir, çinko,  magnezyum, fosfor ve kalsiyum açısından çok zengindir. Metabolizmanın iyi çalışması ve yediklerimizin enerjiye dönüşebilmesi açısından önemli olan B gurubu vitaminlerinden Tiamin (B1), Riboflavin (B2), Folik asit (B9) ve Vitamin B6  yüksek oranda mevcuttur.

 Glutensiz, Vejeteryan ve Vegan Beslenmeye Uygundur.
Kinoa gluten içermediğinden ‘çölyak hastaları’ ve glutensiz beslenmeyi tercih edenler tarafından çok önemli br alternatif besindir. Glutensiz, vejeteryan ve vegan beslenen kişiler için hem komple bir protein oluşturur hem de olası mineral ve vitamin eksikliğinin önlenmesinde yardımcı olur.

 Az Yağlı ve Kolesterol İçermeyen Bir Besin Olduğu İçin Sindirimi Oldukça Kolaydır.

Kinoa pişirirken dikkat edilmesi gerekenler:
Kinoa’yı pişirmeden önce akan suyun altında iyice yıkayın. Kinoa’nın ölçüsü 1:2 dir. 1 ölçü kinoa’ya 2 ölçü sıvı (su, süt, tavuk veya et suyu) katarak 15 dakika haşlayarak pişirebilirsiniz. 1 ölçü kinoa piştikten sonra 3 ölçü kinoa oluşturur. Bir porsiyon kinoa kişi başına ¼ bardak pişmemiş kinoa olarak hesaplanabilir. ¼ bardak kinoa piştiğinde ½ bardak yemeye hazır kinoa elde edilir. 

KİNOA’nın kullanımı:

En yaygın kinoa beyaz kinoadır. Besin değerleri açısından değişik renk kinoalar çok farklı değildir. Kırmızı kinoanın aroması daha fındığımsıdır ve piştikten sonra şeklini koruduğundan soğuk salata uygulamaları için daha uygundur. Siyah kinoa en dolgun aromalı kinoadır. Piştikten sonra kırmızı kinoa gibi diri kalır ve siyah rengini muhafaza eder. Kinoalar çok çeşitli şekillerde hazırlanabilir. Damak tadınıza uyanı deneme yanılma yoluyla çeşitli şekillerde pişirerek tadarak karar verebilirsiniz.

 Salatalarda
 Çorbalarda
 Omlet ve menemenlerde
 Evde pişen ekmeklerin içerisine
 Evde yapılan keklerin içerisine
 Evde yapılan kurabiyelerin içerisine
 Bulgur ve pilav yerine
 Dolma içlerine
 Pane yaparken galeta unu yerine
 Sabah kahvaltılarında süt ile pişirerek kahvaltılık gevrek yerine
 Mücver yaparken un yerine
kullananarak yemeklerinizi daha sağlıklı yapmak ve besin değerlerini arttırmak elinizde.

Kinoa bilgileri SPOREL BESLENME tarafından hazırlanmıştır.

Kinoa Sağlıklı - Kinoa Pratik - Kinoa Kolay!
Kinoa hakkında daha fazla bilgi için tıklayınız.




Tablo nutridata.self.com referans alınarak hazırlanmıştır. USDA (Amerikan Tarım Bakanlığı) standartlarına uygundur.


Glisemik yük: Bir yiyeceğin kanda glukoz seviyesini ne kadar arttırdığı ile ilgilidir. 10 ve altı düşük, 11-19 arası orta ve 20’nin üzeri yüksek GL demektir. Düşük olması tercih edilir.

Amino asit skoru: Protein kalitesini belirtir. 100 ve üzeri skor komple protein, yani tüm esansiyel (diyetle dışarıdan muhakkak alınması gereken) amino asitlerin tümünün yeterli miktarda bulunduğunu gösterir.

Komple besin skoru: Besinlerin lif, protein, vitamin ve mineral açısından ne kadar komple olduğunu belirten bir skordur. 0-100 arasındadır. Skor yükseldikçe besin daha komple demektir.
Detaylı Bilgi için Bizi Arayın
+90 216 631 61 62
Dilerseniz Biz Sizi Arayalım
Bilgilerinizi bırakmak için buraya tıklayın.

YEMEK TARİFLERİ
Aubri Barnes’in Domates Dolması

Üye İşlemleri
Üye İşlemleri
 
 
 
 
     
 
Bu site Kaleydoskop Dijital Ajans tarafından hazırlandı.